سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین نوشت: نتایج مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد رهبران سیاسی سریعتر از حد معمول پیر می‌شوند و استرس شدیدی که در حرفه آنها وجود دارد، حداقل سه سال از طول عمر آنها می‌کاهد.

براساس گزارش تلگراف، رهبری و مدیریت امتیاز ویژه‌ای است که در عین حال برای دستیابی به آن باید هزینه‌ای نه چندان ارزان‌قیمت پرداخت شود. مطالعات جدید نشان می‌دهند رهبران سیاسی سریعتر از انسان‌های معمولی پیر می‌شوند و استرس ناشی از مسئولیت شغلی آنها تقریبا سه سال از عمرشان را کوتاه می‌کند.

 

پزشکان طول عمر روسای جمهور و نخست‌وزیران 17 کشور جهان از جمله بریتانیا ،‌کانادا،‌فرانسه،‌آلمان و آمریکا را پس از پایان دوران حرفه سیاسی‌شان مورد بررسی قرار دادند و نتایج آن را با طول عمر کاندیداهایی که با اختلاف آرا در انتخابات رتبه دوم را به دست آورده‌ و شانس هدایت سیاسی کشورها را از دست داده‌اند،‌مقایسه کردند.

محققان مدرسه پزشکی هاروارد همچنین طول عمر روسای جمهور و نخست‌وزیران این کشورها را با طول عمر افرادی هم سن و هم‌جنس آنها مقایسه کردند. پس از بررسی سرنوشت 279 رئیس‌جمهور و 261 کاندیدای شکست‌خورده محققان به این نتیجه رسیدند که رهبران سیاسی سابق جهان تقریبا سه‌سال کمتر از حد انتظار عمر می‌کنند. نتیجه این مطالعه در نشریه پزشکی BMJ منتشر شده‌است. محققان براین باورند استرس شدید ناشی از شغل رهبران سیاسی جهان باعث می‌شود آنها از سبک سالم زندگی فاصله بگیرند.

 

نتایج تحقیقات محققان دانشگاه ایلینویز پیش از این نشان داده بود که روسای جمهوری در آمریکا نسبت به همتایان خود در کشورهای دیگر طول عمر بیشتری دارند زیرا بیشتر آنها از سطح مرفه جامعه هستند، تحصیل‌کرده و ثروتمند هستند و از این رو دسترسی بهتری به خدمات درمانی و سلامت دارند. با این همه سفید شدن سریع موها و پیر شدن پوست از عوارض اجتناب‌ناپذیر سالخوردگی است که در این افراد زودتر از دیگران بروز می‌کند.

 

شاید به همین دلیل است که باراک اوباما به جاستین ترودو نخست وزیر جدید کانادا که یک دهه از او جوانتر است هشدار داده که دفتر نخست‌وزیری می‌تواند به سرعت او را پیر کند و به او توصیه کرده تا رنگ کردن موهایش را از هم‌اکنون آغاز کند.






تاریخ : چهارشنبه 94/9/25 | 3:49 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

رهنگ > دفاع مقدس - ایسنا نوشت: سردار جعفری گفت:با تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی درباره ناگفته‌های جنگ می‌توان ارزش‌های دفاع‌مقدس را به نسل سوم جامعه که جنگ را درک نکرده‌اند،انتقال داد.

رئیس بنیاد تبیین سیره شهید باقری گفت:با تهیه برنامه‌های متعدد و پرمحتوا می‌توان ناگفته‌های دفاع‌مقدس را به جامعه انتقال داد.

 

سرتیپ پاسدار فتح‌الله جعفری از فرماندهان سال‌های دفاع‌مقدس که به عنوان داور در مسابقه «فرمانده» رادیو ایران حضور یافته بود،ضمنتقدیر از ایجاد زمینه بروز خلاقیت جوانان موفق امروز و مرور خاطرات فرماندهان ارزشمند سال‌های دفاع‌مقدس در قالبی نو،از حضور در این برنامه ابراز خرسندی کرد و گفت:با تهیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی درباره ناگفته‌های جنگ می‌توان ارزش‌های دفاع‌مقدس را به نسل سوم جامعه که جنگ را درک نکرده‌اند،انتقال داد.

 

سردار جعفری خواستار این شد که مسابقه رادیویی "فرمانده"ادامه داشته باشد و منوط به یک زمان خاصی نباشد.همچنین در هر قسمت نخبه‌ها،راویان جنگ و نسل جوان حضور یافته و از نزدیک با قرار گرفتن در موقعیت‌های جنگی،دوران طلایی دفاع‌مقدس را درک کرده و با آن آشنا شوند.

 

سردار جعفری در مسابقه فرمانده قول داد که در زمینه‌های تحقیق و معرفی افراد نخبه با رادیو ایران همکاری داشته باشد.

 

"فرمانده" کاری از گروه تاریخ و دفاع‌مقدس به مناسبت هفته بسیج از ساعت 15:30 با اجرای علیرضا تابان،نویسندگی اعظم بهروز و تهیه‌کنندگی کیاناز کاوه از رادیو ایران پخش می‌شود.






تاریخ : چهارشنبه 94/9/25 | 3:21 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

1- سعی کنید زمانی بخوابید که واقعا خسته هستید و خواب به سراغتان آمده است.

2- داشتن نظم همیشه خوب است. تلاش کنید برای زمان خوابیدن و بیدارشدن هم ساعت منظمی داشته باشید. 

3- با توجه به تأثیر بی‌خواب کننده نوشیدنی‌هایی کافئین‌دار مانند قهوه، چای، نوشیدنی‌های گازدار و همچنین نوشابه‌های انرژی‌زا بهتر است که 4 تا 6 ساعت پیش از خوابیدن، قید آنها را بزنید.

4-سیگار همیشه بد است و خطرناک. اما برای اینکه حداقل خواب راحتی داشته باشید شب‌ها، به ویژه پیش از رفتن به رختخواب از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات پرهیز کنید.

5- توجه کنید که اتاق خواب شما به اندازه کافی آرام، کم‌سروصدا و تاریک باشد. اگر محیط اطراف پرسروصدا است، از گوشگیرهای مخصوص استفاده کنید.

6- سعی کنید، دمای اتاق خواب نه گرم باشد و نه سرد. دمای مطلوب اتاق خواب 18 درجه سلسیوس است.

7- اگر چه ورزش در رفع استرس مؤثر است، اما تلاش کنید از تحرکات ورزشی شدید پیش از رفتن به خواب خودداری کنید. ورزش باعث گردش بیشتر و سریعتر خون می‌شود.

8- از خواب طولانی در طول روز پرهیز کنید. خواب بعدازظهر برای سلامتی مفید است اما یک ربع تا نیم ساعت!

9- بعضی‌ها عادت به تماشای تلویزیون، مطالعه یا حتی کار با لپ‌تاپ در تختخواب دارند. اما به افرادی که دچار بدخوابی یا بی‌خوابی هستند، توصیه می‌شود که دور این کار قلم بکشند. به ویژه نگه کردن زیاد به صفحه گجت‌ها در هنگام شب ترشح هرمون‌های خواب راحت را در بدن شما مختل می‌کند. 

10- درصورتی که هنگام خوابیدن ناآرام هستید و پیوسته در تختخواب غلت می‌زنید، بهتر است که دائم به ساعت نگاه نکنید، چون بیشتر زیر فشار عصبی قرار می‌گیرید و دشوارتر به خواب می‌روید.

 

11- اگر حس می‌کنید که خوابتان نمی‌رود، سعی نکنید به زور بخوابید. بهتر است بلند شوید و خود را با چیزی سرگرم کنید، تا به طور طبیعی خسته شوید و خوابتان بگیرد. 

12- خواب درست و راحت یکی از مهمترین عوامل داشتن بدن سالم است. مشکلات برای همه به اندازه کافی ر طول روز وجود دارد و بهتر است قبل خواب دیگر بی خیال آنها تا فردا شوید. بی‌خوابی و بدخوابی شما شاید به خاطر این است که همیشه به مسائل و کارهایی فکر می‌کنید که در روزهای بعد قرار است انجام دهید.بهتر است یک دفترچه کوچک کنار تختتان داشته باشید و این کارها یا مشغله‌های ذهنی را یادداشت کنید. با همین کار این مشغله‌ها کوچکتر به نظر می‌رسند.






تاریخ : دوشنبه 94/9/23 | 1:31 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) صبح امروز دوشنبه در نشست‌خبری که به مناسبت بیست وششمین سالروز تاسیس این قرارگاه در محل روابط عمومی سپاه پاسداران برگزار شد، گفت: امروز قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیاء(ص) یکی از بزرگ‌ترین مجموعه های اجرایی و فنی در خاورمیانه است و با دارا بودن نیروهای مجرب و متخصص و ماشین‌آلات مجهز حرف اول را در تمام گرایش‌ها می‌زند.

 

وی افزود: قرارگاه 150 ابرپروژه را در حوزه‌های مختلف اجرایی می‌کند. ما فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را به پایان رساندیم، اما از برخی مسئولان گلایه داریم که با گذشت 4 ماه از اتمام پروژه نسبت به آن بی‌توجه هستند.

 

سردار عبدالهی در پاسخ به این سوال که وزیر نفت اخیرا خواستار ورود شرکت های خارجی در حوزه نفت بوده‌اند و نظر شما در این باره چیست و آیا نیاز به حضور آنان هست یا خیر؟ گفت: در بحث ساخت پالایشگاه نفتی و گازی امروز با قدرت می‌گویم که هیچ نیازی به کشورهای خارجی و شرکت‌های خارجی نیست. در بحث مهندسی نیز هیچ نیازی به خارجی‌ها نداریم.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) ادامه داد: با مسئولان وزارت نفت صحبت کردم و گفتم که نیت شرکت‌های خارجی از حضور در ایران سرمایه‌گذاری برای خودشان در ایران است و نمی‌خواهند "جوینت" مالی ما شوند.

 

وی در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند قرارگاه رقیب بخش خصوصی است و شرکت‌های خصوصی از حضور قرارگاه در عرصه فعالیت‌های عمرانی انتقاداتی را مطرح کردند، اظهار داشت: ما جلوی دهان افراد را نمی‌توانیم بگیریم. می‌گویند قرارگاه عرصه را بر بخش خصوصی و پیمانکاران تنگ کرده، اما ما می‌گوییم برعکس؛ قرارگاه میدان بزرگی را برای بخش خصوصی فراهم کرده و ما عرصه را بر خارجی‌ها تنگ کرده‌ایم. تنها 2 درصد از مجموعه بزرگ نیروی انسانی قرارگاه رسمی هستند و مابقی از نیروهای مردمی هستند و در واقع از مجموعه 150 هزار نفری قرارگاه تنها 5 هزار پیمانکار رسمی ما هستند.

 

سردار عبدالهی تصریح کرد: برای اجرای کارهای بزرگ نیاز به یک رهبر است که در انجام کارها نقش لیدر را داشته باشد و قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) این نقش را امروز ایفا می‌کند. امروز بسیاری از شرکت‌های خصوصی با ما راحت‌تر قرارداد می‌بندند تا دولت و این در حالی است که ما با وجود تحریم‌ها و تغییر نرخ ارز مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرده‌ایم، اما حق و حقوق‌مان را از دولت نگرفته‌ایم.

 

وی در زمینه ورود قرارگاه به بخش مسکن گفت: در زمینه مسکن مطلقا ورود نداریم، اما در خصوص مشکلات بهداشت و درمان با وزیر اقتصاد قراردادی به میزان 5 هزار میلیارد تومان بسته‌ایم تا در زمینه ساخت مراکز درمانی اقدام کنیم

رمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با تاکید بر اینکه "به قراردادهای زیر 100 میلیارد تومان ورود نمی‌کنیم" گفت: از دولت آقای هاشمی، این دولت‌ها بودند که اصرار داشتند قرارگاه سازندگی سپاه ورود کند و ما اصراری برای حضور نداشتیم و به تبع نیز ما برخی پروژها را در اختیار پیمانکاران گذاشتیم. ما برای دولت کار نمی‌کنیم بلکه برای مردم و نظام کار می‌کنیم.

 

سردار عبدالهی درپاسخ به این سوال که قرارگاه سازندگی سپاه کار ساخت آزاد راه تهران شمال را ترک کرده است، گفت: این حرف کذب محض است. ما از همان ابتدا با جدیت ورود کردیم و اگر ازهمان اول شروع می‌کردیم، الان پیشرفت بالایی داشتیم؛ چطور قرارگاه ظرف کمتر از 2 سال 60 کیلومتر از آزادراه را تحویل دولت داد؟ ما ترک نکردیم و آنها باید تصمیم بگیرند. گره کار همان قطعه 2 و 3 آزادراه است که کسی برای آن اقدام نکرده است.

 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پاسخ به این سوال که آیا قرارگاه خاتم قصد حضور در سوریه و سایر کشورها را دارد، اظهار داشت: به مسئولان رده بالا اعلام کردیم که آمادگی حضور در سوریه را داریم، اما شرایط باید مهیا باشد؛ ولی آمادگی داریم در این بخش از جهاد حضور داشته باشیم. در عراق هم در بحث تصفیه خانه ها و انتقال خطوط گاز از قبل حضور داشته و پروژه هایی در این زمینه داریم.

 

وی همچنین با اعلام اینکه مخازن نفتی ماهشهر آماده افتتاح است، گفت: اعلام آمادگی کردیم خط راه آهن را در مرز خسروی و جنوب کشور تا کربلا به انجام برسانیم تا مسیر زایران به کربلا را تسهیل کنیم.

 

قرارگاه در بحث استخراج در معادن فعالیت نمی‌کند ولی کار ساخت کارخانه های معدنی را انجام می دهد.

 

وی با اشاره به مشکلات آبی کشور گفت: ما در این زمینه مشکل شدیدی داریم. مهار آبهای روان کشور سالیانه حدود 10 میلیارد مترمکعب است، قرارگاه سازندگی خاتم در حال انجام بزرگترین پروژه آبی کشور است که این پروژه در مراحل پایانی قرار دارد و با انجام این پروژه حجم بسیار بالایی از زمین های دیم (حدود 30 تا 40 هزار هکتار) به آبی تبدیل خواهد شد.






تاریخ : دوشنبه 94/9/23 | 1:27 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

ک کارشناس صنعت خودرو تاثیر افزایش سقف تسهیلات در بازار خودرو را منوط بر کاهش نرخ سود بانکی دانست و گفت: افزایش سقف وام در بازار خودرو تاثیرگذار نبوده و فقط توانسته برای خودروهای ارزان قیمت تقاضا ایجاد کند.

 

فربد زاوه با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات برای خرید خودرو با هدف تحریک تقاضا در بازار خودرو موثر واقع نشد، گفت: ارائه وام 15 میلیونی از سوی بانک‌ها به متقاضیان خودرو دردی را دوا نخواهد کرد زیرا وامی که از سوی بانک‌ها قرار شده به مشتریان کم‌توان بازار تعلق می گیرد، دارای همان نرخ بهره‌ای است که وام‌های دیگر هم از آن برخودار هستند و با این وجود تاثیری در رونق بخشیدن بازار خودرو ندارد. 

 

این کارشناس و فعال بازار افزود: دو برابر شدن وام خودرو بیشترین تاثیر را در رونق خرید و فروش خودروهای ارزان‌قیمت و پرتیراژ داشته و با در نظر گرفتن این ملاک می‌توان گفت بیشترین تقاضا برای محصولات خودروسازی سایپا به وجود آمده است. در واقع ارائه تسهیلات برای خرید خودرو با نرخ سود 21 درصد نمی‌تواند رونقی را نصیب بازار کند اما قدرت خرید مردم را برای محصولات ارزان‌قیمت مانند پراید را افزایش داده است. بنابراین نمی‌توان گفت افزایش وام خودرو به 15 میلیون تومان اثر خارق‌العاده‌ای در وضعیت خرید و فروش بازار گذاشته است زیرا برخی تصور می‌کردند با ارائه چنین تسهیلاتی بازار خودرو رونق می‌گیرد و قدرت خرید مردم برای خرید خودرو افزایش می‌رود. 

 

زاوه با بیان اینکه تزریق منابع مالی با هدف تحریک بازار باید در نقطه‌ای متمرکز شود که مثمر ثمر واقع شود، تصریح کرد: باید ارائه تسهیلات برای خرید خودرو یکباره به خودروسازان داده شود تا به یاری تولید درآید زیرا تزریق تسهیلات به خودروسازی بهترین شبکه‌ای است که می‌‌تواند مردم را صاحب خودرو کند. زیرا در حال حاضر خودروسازان بیشترین نیاز را به نقدینگی دارند و اگر تحریک بازار از سمت تقاضا و اختصاص وام‌ها در مسیر درستی قرار نگیرد و متقاضیان وام با آن تسهیلات خودرو نخرند، صنعت خودرو از نقدینگی محروم می‌شود و خودروساز داخلی باید برای سودآوری و جلوگیری از ضرر محصول تولیدی خود را با افزایش قیمت به دست تقاضاکننده برساند و همین امر به رکود بازار و ناامیدی مشتریان دامن می‌زند.

 

 این کارشناس و فعال بازار افزود: مهمترین ملاک اصلی برای تحریک بازار خودرو ارائه وام و تسهیلات لازم با نرخ سود پایین است زیرا در غیر این صورت بیشترین تقاضا فقط برای خودروهای ارزان‌قیمت در بازار شکل می‌گیرد و تولیدات دیگر خودروسازان با تقاضای کمتری روبه‌رو خواهند بود.

 

زاوه با بیان اینکه با ارائه وام 15 میلیون تومانی بسیاری از حجم تقاضا پس از پراید، برای تیبا و پژو 405 بوده است، گفت: در مقطع فعلی مردم از بازار خودرو توقع کاهش قیمت‌ها را دارند و اثربخشی وام بانکی بر بازار بی‌فایده بوده است گرچه با طرح وام 25 میلیون تومانی که دولت کمتر از یک هفته اجرا کرد، بسیاری از مشتریان برای خرید خودروی مورد نظر ثبت نام کردند اما هنوز بسیاری از مشتریان با همین قیمت‌های فعلی نیز حاضر به خرید خودرو نیستند و اگر قرار باشد رکود بیشتر از این تعمیق پیدا کند ارائه وام بانکی با چنین نرخ سودی برای مردم انگیزه‌ای ایجاد نخواهد کرد.









تاریخ : یکشنبه 94/9/22 | 1:33 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.