سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سردار سیدمسعود جزایری گفت: ارتقای تجهیزات دفاعی و موشکی کشور از اولویت‌های نیروهای مسلح است و روند آن لحظه‌ای متوقف نخواهد شد.

 

 سخنگوی ارشد نیروهای مسلح افزود: با وجود دشمنان عنود جمهوری اسلامی ایران، ارتقای تجهیزات دفاعی و توان موشکی جزو اولویت‌های نیروهای مسلح است و در چارچوب تدابیر عالی نظام با قوت پیگیری می‌شود.

 

معاون ستادکل نیروهای مسلح تأکید کرد: روند رو به رشد تولیدات و تجهیزات دفاعی کشور برای لحظه‌ای توقف نشده و بدیهی است با قوت بیشتر ادامه خواهد یافت.

 

سردار جزایری با اشاره به جایگاه و روندها و فرآیندهای مربوط به امور دفاعی کشور، گفت:‌ کسانی که با ساختار حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران آشنایی دارند، می‌دانند که اراده دفاعی کشور تحت تأثیر هیچ‌یک از مراودات مرسوم دیپلماتیک و یا گفتگوهای دوجانبه یا چندجانبه قرار نمی‌گیرد.

 

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت و نیروهای مسلح مقتدر ایران اسلامی برای مقابله با تهدیدات فراروی کشور روز به روز به سطح آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی خود خواهند افزود، تصریح کرد: به راهبرد جدید آمریکا و رژیم‌های سلطه مبنی بر گفتمان تضعیف بنیه دفاعی ایران در میدان‌های واقعی پاسخ خواهیم داد.






تاریخ : سه شنبه 94/10/29 | 11:4 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

دانش > پزشکی - ایسنا نوشت: محققان آمریکایی برای اولین‌ بار نوعی حسگر مغزی ساخته‌اند که پس از پنج روز در بافت مغز حل می‌شود.

پروفسور جان راجرز، متخصص عصب‌شناسی از دانشگاه ایلینوی و سرپرست این مطالعه عنوان کرد: هدف از ساخت این حسگر ثبت و پردازش اطلاعات حیاتی مغز شامل فشار طولانی مدت داخل جمجمه و دما در موارد آسیب‌های شدید مغزی یا تروما است.

 

وی در ادامه افزود: مهم‌ترین ویژگی این حسگر قابلیت حل شدن در بافت مغز پس از ماموریت یا بعد از پنج روز است.

 

راجرز در مورد ایده اولیه ساخت حسگرهای قابل جذب مغزی اظهار کرد: ایده اولیه ساخت حسگرهای منعطف و قابل حل در بافت مغز را از تاتوهای قابل انعطاف و مدارهای الکترونیکی موقت دریافت کردم.

 

تیم تحقیقاتی دانشگاه ایلینوی با در نظر گرفتن پیشرفت‌های آینده به دنبال تولید حسگرهای جذبی برای همه اندام‌های درونی بدن است.

 

در واقع نسل جدید حسگرهای جذبی باید کاملا مطابق شرایط اندام‌های درونی بدن ساخته شود، چرا که اندام‌های حیاتی مثل مغز دارای بافتی نرم و ژله‌ مانند هستند و حسگرهای تولیدی باید کاملا مطابق بافت زمینه تولید شوند تا از آسیب یا ایجاد جراحت احتمالی جلوگیری شود.

 

راجرز ضمن اعلام موفقیت حسگر جذبی مغز در آزمایشگاه عنوان کرد: این حسگر از سیلیکون ساخته شده است و پس از ارسال اطلاعات مورد نظر حداکثر پس از چند هفته کاملا ناپدید می‌شود.






تاریخ : سه شنبه 94/10/29 | 10:59 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

مدیرکل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت در گفت وگو با خبرآنلاین با اشاره به گزارش ماه گذشته صندوق بین المللی پول عنوان کرد:این نهاد معتبر بین المللی رشد اقتصادی ایران را در سال آینده درحالی بین 4 تا 5 پیش بینی کرده که بسیاری از کشورهای دنیا در رکود به سر می برند یا رشدشان کند شده است.

 

او افزود: این عدد بسیار قابل توجهی برای کشوری است که می خواهد از رکود خارج شود.در حالی که رکود جهانی هر روز گسترده می شود این رقم آرزوی بسیاری از کشورهاست.

 

عسلی به رشد منفی اقتصاد روسیه و برزیل اشاره کرد و گفت:حتی پیش بینی ها برای رشد اقتصادی چین هم 6.5 درصد است.این رقم برای ایران که سال مقدماتی خروج از تحریم ها را درپیش دارد می تواند در سالهای بعد که نتایج سرمایه گذاری منتشر می شود،بهبود یابد.

 

مدیرکل امور اوپک و مجامع انرژی وزارت نفت با تاکید بر اینکه زمینه ها برای رشد اقتصادی آماده است،عنوان کرد:در حال حاضر صادرات غیر نفتی ایران حدود 50 میلیارد دلار است ودر نتیجه درآمد ارزی ایران تنها از فروش نفت خام نیست. این رقم برای اقتصادی در حد ایران بسیار خوب است و می تواند در سالهای آینده این رشد بیشتر شود.

 

عسلی با اشاره به دوران پساتحریم و وظایف دولت در قبال این شرایط نیز گفت:توصیه مهم در این دوران به دولت این است که انضباط مالی را رعایت کنند.تجربه نشان داده که وقتی درآمدها بالا می رود دولت ها شروع به خرج کردن می کنند و در نتیجه مخارج بدون حساب وکتاب می شود.

 

به گفته وی پس از انضباط مالی دولت باید نسبت به کنترل تورم اقدام کند و سپس بر توسعه و تشویق صادرات غیر نفتی اهتمام بورزد.






تاریخ : سه شنبه 94/10/29 | 10:53 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

به گزاش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور در خصوص سرانجام مذاکرات هسته‌ای، با ابراز خرسندی از نتیجه دادن مقاومت ملت ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و عقب نشینی طرف‌های مقابل در اثر تلاش دانشمندان هسته‌ای و کوشش‌های همه دست اندرکاران مذاکرات، بر پنج نکته مهم خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند.

 

متن نامه مقام معظم رهبری به رییس جمهور به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

جناب آقای دکتر روحانی

 

ریاست محترم جمهوری

 

با سلام و تحیت،

 

خرسندی خود را از اینکه مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته‌یی در پیشبرد این صنعت مهم و کوشش خستگی ناپذیر مذاکره‌کنندگان، سرانجام طرف‌های مقابل را که برخی از آنان به دشمنی با ملت ایران شهره‌اند، وادار به عقب‌نشینی و رفع بخشی از آن تحریم‌های زورگویانه کرد، ابراز می‌دارم و از جنابعالی و هیات مذاکره و شخص وزیر محترم و همه‌ی دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم. عجالتاً نظر جنابعالی را معطوف می‌دارم به اینکه:

 

اولاً: مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به‌طور کامل انجام دهد، اظهارات برخی از سیاستمداران آمریکایی در این دو سه روز کاملاً موجب بدگمانی است.

 

ثانیاً: به همه‌ی مسئولان دولتی تذکر داده شود که حلّ مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه‌ی بخش‌ها در جهت اقتصاد مقاومتی است و رفع تحریم‌ها به تنهایی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.

 

ثالثاً: در تبلیغات توجه شود که در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است. نوشته‌ها و گفته‌هایی که سعی می‌کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی‌کنند.

 

رابعاً: همین اندازه دستاورد نیز در برابر جبهه‌ی استکبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است. این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.

 

خامساً: بار دیگر تأکید می‌کنم که از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر بویژه آمریکا در این مسأله و دیگر مسائل غفلت نشود.

 

موفقیت جنابعالی و دیگر مسئولان کشور را از خداوند متعال مسألت می‌کنم






تاریخ : سه شنبه 94/10/29 | 10:49 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

دانش > پزشکی - همیشه گفته‌اند هر کسی می‌تواند روزش را خودش بسازد. اما در برخی کشورهای جهان اعتقاد دارند که امروز(دوشنبه) افسرده‌ترین روز سال میلادی بوده و دیگر بدتر از این روز وجود ندارد!

دوشنبه اندوهگین یا Blue Monday نامی است که برخی به سومین دوشنبه ماه ژانویه هر سال داده‌اند. Blue به معنای مشهور رنگ آبی در زبان انگلیسی به معنای احساس افسردگی یا اندوه هم به کار می‌رود. این نام در زمان یک کمپن تبلیغاتی شبکه? تلویزیونی اسکای تراول( Sky Travel) در سال 2005 میلادی رواج پیدا کرد. این گروه عقیده دارند که بر اساس یک فرمول عجیب و غریب این تاریخ را به دست آورده‌اند. اما خیالتان راحت باشد که دانشمندان کلا ماجرا را رد کرده‌اند و گفته‌اند اصولا تعیین یک روز خاص در سال به عنوان شاد‌ترین یا افسرده‌ترین روز هیچ پایه علمی ندارد. به گفته محققان در صورتی که هر کسی سبک درست زندگی و تکنیک‌های زندگی سالم را یاد بگیرد می‌تواند وضعیت روزهای خود را کنترل کند و هر روز برایش بهترین روز سال باشد.






تاریخ : دوشنبه 94/10/28 | 9:49 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.