سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ین برنامه غذایی ساده و در دسترس MIND نام دارد و توسط محققان مرکز پزشکی راش در آمریکا تدوین شده است و ترکیبی از رژیم مدیترانه ای و روش های غذایی موثر در کاهش فشار خون (موسوم به روش DASH) است. هر دو برنامه غذایی مدیترانه ای و DASH، در کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و زوال عقل موثر هستند.

این مطالعه نشان می دهد احتمال ابتلا به آلزایمر در افرادی که این رژیم را دنبال می کنند، 53 درصد کمتر است. از طرفی احتمال ابتلا به آلزایمر در افرادی که برنامه غذایی را به طور منظم دنبال نمی کنند ولی تاحدودی به آن پایبند هستند، 35 درصد کاهش پیدا می کند که میزان قابل ملاحظه ای است.

رژیم غذایی توصیه شده توسط محققان دانشگاه راش به قرار زیر است:

-هر روز از سبزیجاتی که برگ سبز دارند و میوه و سبزیجات دیگر استفاده کنید.

-آجیل را در برنامه غذایی خود بگنجانید و سعی کنید به جای تنقلات ناسالم فقط از آجیل استفاده کنید.

-در هفته چند بار لوبیا مصرف کنید.

-حداقل دو بار در هفته از گوشت ماکیان استفاده کنید.

-حداقل یک بار در هفته ماهی بخورید.

-حداقل دو بار در هفته از یکی از محصولات خانواده توت (خشک یا تازه) استفاده کنید

-مصرف گوشت قرمز، کره و مارگارین، شیرینی، پنیر پرچرب (مانند پنیر پیتزا) فست فود و غذای سرخ کرده را محدود کنید.

انواع توت به طور خاص برای افزایش عملکرد شناختی مغز توصیه شده است. 

پایگاه خبری U.S. News هر ساله گزارشی را مبنی بربهترین رژیم غذایی منتشر می کند. رژیم غذایی MIND در این پایگاه عنوان ساده ترین رژیم عذایی و بهترین غذای بیماران  دیابتی را به خود اختصاص داده است و در حالت کلی، دومین رژیم برتر این پایگاه نام گرفته است.






تاریخ : یکشنبه 94/10/20 | 2:25 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

بر اساس نتایج این مطالعه جدید، بدون افزایش تمرینات ورزشی هم می توان چربی بیشتری سوزاند و برای این کار تنها کافی است که در خصوص زمان غذا خوردن دقت نظر داشت.

محققان دانشگاه سوری Surrey با استناد به نتایج بررسی ها می گویند که به صرف تغییر زمان غذا خوردن-- قبل و یا بعد از ورزش -- می توان تا 22 درصد چربی بیشتری سوزاند، به طوری که مردان با ورزش کردن قبل از غذا خوردن چربی بیشتری می سوزانند اما عکس این موضوع در مورد زنان صادق است.

محققان دانشگاه سوری در جریان یک مطالعه 30 داوطلب را که شامل 13 مرد و 17 زن می شد و به طور معمول ورزش نمی کردند، مورد بررسی قرار دادند.

این افراد به مدت چهار هفته و هر هفته در سه کلاس ورزشی شرکت کردند و همگی آنها قبل و بعد از هر کلاس ورزشی یک نوشیدنی مصرف می کردند؛ اما نوشیدنی یک گروه بدون کالری و گروه دوم حاوی کربوهیدارت با کالری کنترل شده بود.

محققان با این روش اثرات مصرف کربوهیدرات ها را قبل و بعد از ورزش کردن بررسی کردند.

همچنین در آغاز و پایان این مطالعه میزان چربی سوزی این افراد در هنگام استراحت به همراه وزن آنها ، محیط دور کمر، قند خون و سطح چربی خون اندازه گرفته شد.

 

نتیجه این بود که زنان بیشتر از مردان چربی می سوزانند و زنانی که قبل از ورزش کربوهیدرات مصرف کرده بودند، تا 22 درصد چربی بیشتر می سوزاندند.

از سوی دیگر، مردان در مجموع چربی کمتری سوزاندند اما مردانی که بعد از ورزش کربوهیدرات مصرف کرده بودند، هشت درصد چربی بیشتر سوزاندند.

بر اساس نتایج این مطالعه، مردان باید بعد از ورزش غذا بخورند تا میزان چربی سوزی خود را به حداکثر برسانند اما زنان برای این منظور باید زمان انجام حرکات ورزشی را به پس از غذا خوردن موکول کنند.

بر این اساس، زنانی که می خواهند چربی سوزی خود را به حداکثر برسانند، باید مراقب باشند که بعد از ورزش دستکم 90 دقیقه صبر کنند و بعد غذا بخورند.

محققان علت را در تفاوت ساختار بدنی زنان و مردان اعلام کردند و گفتند: بدن مردان بافت ماهیچه ای دارد و کربوهیدرات ها سوخت مورد علاقه عضلات است اما بدن زنان به گونه ای برنامه ریزی شده است که برای حفظ کربوهیدرات، چربی بیشتری بسوزاند.






تاریخ : یکشنبه 94/10/20 | 2:22 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

مجتبی صدیقی با بیان اینکه شیوه اعزام دانشجو به خارج از کشور تغییر یافته است،افزود:در این تغییر شیوه،کار با تفویض اختیار بیشتری به دانشگاه ها دنبال می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه آزمون دانشجویان بورسیه همچنان برگزار می شود،اظهار کرد:این تغییر شیوه به دانشگاه ها ابلاغ شده و قرار است دانشگاه ها در این زمینه نظرات، رشته ها و سهمیه مورد نظر خود را تا پایان دی ماه اعلام کنند.






تاریخ : شنبه 94/10/19 | 11:42 صبح | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز گذشته کاربری در بیان  مشکل خود نوشته:"آیا مشمولی که تا پایان سال 94 مدت غیبت وی به هشت سال می رسد می تواند دراین طرح ثبت نام نماید؟"

 

در همین زمینه روابط عمومی سازمان نظام وظیفه پاسخ داد:" بله ، فردی که در حال حاضر دارای بیش از 7 سال غیبت است و تا پایان سال 94 غیبت وی به بیش از هشت سال می رسد، می تواند درخواست خود را ثبت و پس از تصویب قطعی مبلغ با پرداخت جریمه ازسربازی معاف شود."






تاریخ : شنبه 94/10/19 | 11:39 صبح | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

در بسیاری از کشورها از جمله هند، بیش از چند دهه است که از پوست موز به عنوان یک ماده مغذی و دارویی استفاده می شود. تحقیقات جدید نشان می دهد پوست موز حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی است و می توان آن را به صورت مخلوط با آب میوه، شیر موز، پخته و سرخ شده استفاده کرد. هرچه موز رسیده تر باشد، پوست آن شیرین تر و بافت آن نرم تر می شود و دلیل آن نیز وجود یک هورمون طبیعی گیاهی به نام اتیلن است که در فرآیند رسیدن میوه ها ترشح می شود.

اتیلن پس از برهمکنش با قند و فیبر موجود در پوست موز، قند مرکب را به قند ساده تبدیل می کند، به همین دلیل است که موز رسیده شیرین تر است. هورمون های دیگر سبب تغییر رنگ پوست موز از سبز یه زرد می شوند.

محققان تغذیه مصرف روزانه موز را توصیه می کنند. یک موز با اندازه متوسط حاوی مواد مغذی زیر است:

-12 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. فیبر برای هضم غذا و کاهش خطر ابتلا به دیابت مفید است.

-17 درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین می کند تا سلول های ایمنی بتوانند از بدن محافظت کنند و سبب رشد و توسعه سلول ها شوند.

-20 درصد ویتامین B6 بدن را تامین می کند. ویتامین B6 غذا را به انرژی تبدیل می کند.

-12 درصد پتاسیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. پتاسیم در توسعه سلول ها، بافت ها و اندام های بدن موثر است.

-8 درصد از منیزیم مورد نیاز بدن را تامین می کند. این ماده معدنی در تولید انرژی بدن و تنظیم فشار خون و گلوکز موثر است.

تحقیقات جدید متخصصان تغذیه سن دیه گو نشان می دهد مصرف موز با پوست، میزان تمام مواد مغذی اشاره شده را افزایش می دهد و علاوه بر آن، حاوی ویتامین های B6 و B12، منیزیم و پتاسیم است.

می توان چند برش موز را داخل یک سطل آب ریخت و برای چند روز در گوشه ای قرار داد و سپس گیاهان را با آن آبیاری کرد. مواد مغذی موجود در پوست موز سبب می شود که رشد گیاه افزایش یابد و ریشه های آن تقویت شوند.

سرکه تهیه شده از پوست موز بسیار مغذی و خوش طعم است و می تواند به عنوان چاشنی غذا و سالاد مورد استفاده قرار گیرد.

برخی از خواص دیگر پوست موز عبارتند از :

-از بروز افسردگی جلوگیری می کند

-سبب بهبود کیفیت خواب می شود

-سبب کاهش کلسترول می شود

-سبب بهبود عملکرد قلب می شود

-به کاهش وزن کمک می کند

-خاصیت پروبیوتیک و سم زدایی دارد

-ضد سرطان است

-از گلبول های قرمز محافظت می کند

-سرشار از آنتی اکسیدان است

-خاصیت ضد التهابی دارد

موزد در سال 2013 میلادی لقب محبوب ترین میوه آمریکا را از آن خود کرد.






تاریخ : شنبه 94/10/19 | 11:36 صبح | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.