سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش خبرآنلاین، از 276 رای ماخوذه، علی لاریجانی با 237 رای رئیس مجلس دهم شد و مصطفی کواکبیان تنها 11 رای آورد. 28 رای سفید نیز به صندوق ها ریخته شد.

لاریجانی چند روز پیش هم در انتخابات هیات رئیسه موقت با کسب 173 رای از محمدرضا عارف با 103 رای پیشی گرفته بود. امروز عارف وارد این رقابت نشد و در عوض کواکبیان اعلام نامزدی کرد. او دقایقی بعد منصرف شد اما چون رای گیری آغاز شده بود، نتوانست انصرافش را به کرسی بنشاند.

 

نه تنها آرای کواکبیان 92 رای کمتر از عارف بود بلکه لاریجانی هم 64 رای بیش از انتخابات هیات رئیسه موقت کسب کرد.

 

لاریجانی پس از اعلام آرا، گفت: انشاالله با همدلی، مجلس آرام و کارآمدی داشته باشیم. از اینکه به بنده سراپا تقصیر اعتماد کردید، سپاسگذارم






تاریخ : سه شنبه 95/3/11 | 12:32 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

قتصاد > اقتصاد کلان - بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی موارد سه گانه ای به منظور هدایت صحیح منابع مالی، فراهم کردن بسترهای خروج فعالیت‌های اقتصادی از رکود و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآأنلاین از بانک مرکزی متن بخشنامه به این شرح است:

 

احتراماً، پیرو بخشنامه شماره93.109163 مورخ 1393.4.22به استحضار می‌رساند؛ با عنایت به نقش برجسته بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در تأمین مالی اقتصاد کشور، در شرایط حاضر شبکه بانکی رسالت و وظیفه خطیری در خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی برعهده دارد.

 

لذا ضروری است در سالی که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله ‌العالی) سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گرفته، تمامی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی با روحیه جهادی و با احساس مسئولیت و اهتمام عالی، همگام با سیاست‌های دولت محترم، نقش و رسالت خویش را به انجام رسانده و با بهره‌گیری بهینه و هدایت صحیح منابع مالی موجود، بسترهای خارج نمودن فعالیت‌های اقتصادی از رکود و استفاده از ظرفیت‌های تولیدی را فراهم کنند.

 

بر همین اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز به‌عنوان مقام سیاست‌گذار و ناظر بر بازار پولی و بانکی کشور بر آن است تا به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف دولت محترم و کمک به رشد و توسعه اقتصادی کشور، سیاست‌هایی را با هدف هدایت شبکه بانکی کشور به تخصیص بهینه منابع و مصروف کردن آن در فعالیت‌های مولد و با نظر داشت کاهش بسترهای رشد مطالبات غیرجاری به مورد اجرا گذارد.

 

لذا خواهشمند است مراتب ذیل که برگرفته از بندهای «3»، «4»، «5» از بخش «ج» سیاست‌های بانکی و اعتباری مجموعه سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود مصوب جلسه 1393.7.20 هیأت‌وزیران است، به‌نحو مقتضی مبنای عمل قرار گرفته و بر حسن اجرای آن‌ها نظارت کافی و لازم معمول شود.

 

1. کسب اطمینان از تأمین حداقل بیست و پنج درصد از منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های سرمایه‌گذاری از محل حقوق صاحبان سهام؛

 

2. کسب اطمینان از تأمین حداقل بیست و پنج درصد کل دارایی‌های شرکت‌ها در زمان اخذ تسهیلات توسط حقوق صاحبان شرکت با احتساب تسهیلات اعطایی؛

 

3. منوط نمودن اعطای تسهیلات به بنگاه‌های بزرگ به ارایه صورت‌های مالی حسابرسی‌شده توسط حسابرس مستقل عضو جامعه حسابداران رسمی؛

 

با تأکید مجدد بر لزوم اجرای دقیق و صحیح موارد مذکور، از این‌که دستور مقتضی برای ابلاغ مراتب به واحدهای زیرمجموعه به قید فوریت و نظارت بر حسن اجرای آن صادر می‌فرمایید، از جنابعالی سپاسگزاری می‌شود.

 

همچنین بانک مرکزی در بخشنامه جداگانه ای نیز اعلام کرد: پیرو نامه شماره 93.277426 مورخ 1393.10.17 مدیریت کل مقررات، مجوز‌های بانکی و مبارزه با پولشویی این بانک موضوع ابلاغ مراتب برگرفته از بند‌های (3)، (4) و (5) از بخش (ج) سیاست های بانکی و اعتباری مجموعه سیاست‌های دولت برای خروج غیرتورمی از رکود، به استحضار می رساند حسب تصویب نامه شماره 25094.ت 52841هـ مورخ 1395.3.3هیئت محترم وزیران، شرکت های تعاونی مسکن از شمول جزءهای (3) و (4) بند (ج) تصمیم‌نامه شماره 50582.84570 مورخ 1393.7.26 مستثنی می‌باشند.






تاریخ : سه شنبه 95/3/11 | 12:29 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

محققان در این مطالعه 130 هزار نفر را با استفاده از اطلاعات به دست آمده در جریان دو برنامه مطالعاتی بلندمدت موسوم به Health Professionals Follow-Up Study و Nurses" Health Study مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

این اطلاعات بر اساس سبک زندگی افراد، به دو گروه کم خطر و پرخطر تقسیم شدند. سپس نحوه ابتلای اعضای هرگروه را به انواع سرطان از جمله ریه، سینه، لوزالمعده و غیره بررسی کردند. در نتیجه این تحقیقات مشخص شد احتمال ابتلا به سرطان و مرگ و میر گروه کم خطر در اثر این بیماری بسیار کمتر از سایرین است.

 

مهمترین ویژگی های سبک زندگی گروه کم خطر عبارتند از:

 

 

1- استعمال نکردن دخانیات: این افراد یا هرگز سیگار نکشیده اند یا برای مدتی بیش از پنج سال از استعمال دخانیات پرهیز کرده اند.

 

 

2- شاخص توده بدن در حد طبیعی: شاخص توده بدن این افراد بین 18.5 و 27.5 بوده است. شاخص توده بدنی (BMI) مهمترین فاکتور در تعیین وزن نرمال، اضافه وزن و چاقی است. شاخص توده بدنی با تقسیم وزن (به کیلوگرم) بر توان دوم قد (به متر) به دست می آید. شاخص توده بدنی کمتر از 18.5، نشان دهنده کم وزنی غیر طبیعی است.

اگر عدد بدست آمده بین 18.5 تا 24.9 باشد، یعنی وزن فرد طبیعی است. عدد بزرگتر و مساوی 25، نشاندهنده اضافه وزن است. عدد 30 به بالا نشاندهنده چاقی است، که به ترتیب به چاقی درجه یک (بین 30 تا 34.9)، چاقی درجه دو (بین 35 تا 39.9) و چاقی درجه سه (40 به بالا) تقسیم بندی می شود. آگاهی از شاخص توده بدنی برای هر فرد ضروری است.

 

3- تمرینات ورزشی منظم : این افراد درطول هفته یا حداقل 75 دقیقه تمرین ورزشی نسبتا سنگین داشته اند یا 150 دقیقه تمرینات متوسط ورزشی را انجام داده اند.

 

4- عدم مصرف الکل: این افراد یا هرگز الکل مصرف نکرده اند یا برای مدتی بیش از پنج سال از مصرف الکل پرهیز کرده اند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Oncology منتشر شده است.






تاریخ : سه شنبه 95/3/11 | 12:15 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

جید افلاکی با بیان این‌که هیچ‌گونه تخلفی در استفاده از مواد اولیه در واحد‌های عضو این اتحادیه وجود ندارد، اظهار کرد: نمی‌توان کل جامعه تولید در یک بخش را بدون ایراد دانست. اما قویا شایعاتی که مربوط به استفاده از مواد غیربهداشتی در محصولات سوسیس و کالباس است را رد می‌کنم.

 

وی با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی در این باره به وجود می‌آید، افزود: حتی در مواردی که شایعاتی درباره‌ استفاده از مواد غیرمجاز در این محصولات مانند استفاده از گوشت سگ که بازتاب گسترده در فضای مجازی داشته است، برای پیگیری به پلیس فتا مراجعه کرده تا مسببان این شایعات که با افکار عمومی و اعتبار تولید‌کنندگان بازی می‌کنند مورد پیگرد قانونی قرار گیرند.

 

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به فرآیندهای نظارتی بر کارخانه‌های تولید‌کننده فرآورده‌های گوشتی گفت: عملا جای تخلف در استفاده از مواد اولیه غیرمرغوب وجود ندارد، چرا که وضعیت نظارت در کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی تحت پوشش اتحادیه بسیار سنگین است و سازمان استاندارد از استاندارد‌های اجباری برای تولید اینگونه محصولات غذایی استفاده می‌کنند.

 

افلاکی درباره هشدار مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو مبنی بر استفاده از بافت‌های غیرمجاز مانند تاج خروس و پوست مرغ در سوسیس و کالباس، اظهار کرد: مردم باید در انتخاب فرآورده‌های گوشتی دقت لازم را به خرج دهند. اطلاعات مربوط به مواد اولیه مصرف شده، نشان استاندارد، تاریخ مصرف و اطلاعات شرکت تولید‌کننده از جمله اطلاعاتی هستند که باید در هنگام خرید مورد توجه مردم قرار بگیرند.

 

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های گوشتی ایران با اشاره به این‌که سرانه مصرف فرآورده‌های گوشتی برای هر ایرانی پنج کیلوگرم در سال است، ادامه داد: آمار مصرف در کشور آمار بسیار پایین است و براساس برنامه 10 ساله‌ای که تا سال 1404 تدوین شده بنا داریم سرانه مصرف را به 10 کیلوگرم در سال برای هر نفر برسانیم.

 

وی افزود: آمار صادرات فرآورده‌های گوشتی را در سال گذشته چهار تا پنج میلیون دلار بوده است که براساس برنامه‌ریزی‌ها و با افزایش مصرف داخلی و در نظر گرفتن میزان تولید این رقم تا پایان برنامه 10 ساله به 25 تا 30 میلیون دلار ارتقا پیدا خواهد کرد.

 

افلاکی خاطر نشان کرد: حدود 170 تولید‌کننده فرآورده‌های گوشتی در کشور فعال هستند که کمتر از 100 تولید‌کننده عضو این انجمن هستند.






تاریخ : دوشنبه 95/3/10 | 11:21 صبح | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

روابط خاص سیاسی جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی بر روند مذاکرات امضای قراردادهای صادرات گاز طبیعی با برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس همچون کویت و امارات متحده عربی تاثیر گذاشته است.

 

بر این اساس هم اکنون با وجود علاقه و نیاز کشورهای عربی برای واردات گاز طبیعی از ایران، از مذاکرات فروش گاز طبیعی با برخی از این کشورها متوقف شده است.

 

حمیدرضا عراقی درباره آخرین وضعیت مذاکرات گازی ایران با برخی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، گفت: صحبت های زیادی با برخی از کشورهای عربی خلیج فارس برای فروش گاز طبیعی انجام شده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تایید توقف روند مذاکرات گازی با برخی از این کشورها از ذکر نام کشورهای عربی طرف مذاکره با ایران خودداری کرد و اظهار داشت: «شرایطی که با عربستان پیش آمد برخی از کشورهای عربی را نگران کرده است.»

 

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه برخی از کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس گاز کافی برای تامین نیازهای خود ندارند، تصریح کرد: این کشورها علاقه مند به واردات گاز طبیعی از ایران هستند و قطعا عدم تامین گاز به ضرر این کشورها خواهد بود.

 

این مقام مسئول در خصوص پیش بینی زمان از سرگیری مذاکرات گازی با برخی از کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس، بیان کرد: «باید فضا عادی باشد و این کشورها علاقه مند هستند که از ایران گاز خریداری کنند.»

 

عراقی با بیان اینکه از نظر فصلی هم امکان تامین کامل نیازهای گازی این کشورها برای ایران وجود دارد، خاطرنشان کرد: کشورهای عربی به دنبال واردات گاز طبیعی از ایران در فصول گرم و تابستان هستند که در این فصل هم گاز مازاد و کافی برای صادرات به کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس در اختیار داریم.

 

همزمان با توقف مذاکرات فروش گاز طبیعی ایران به کشورهایی همچون کویت و امارات اما روند گفتگوهای صادرات گاز به عمان کماکان ادامه دارد و این کشور عربی به دنبال نهایی کردن قرارداد واردات گاز طبیعی از ایران است.

بر اساس این یادداشت تفاهمی که حدود سه سال قبل بین وزیران نفت و انرژی ایران و عمان امضا شده بود، دو طرف توافق کردند که در مدت بسیار کوتاهی عملیات احداث خط لوله گاز ایران به عمان آغاز شود.

 

حجم این قرارداد 10 میلیارد مترمکعب در سال است و قرار است خط لوله صادراتی گاز ایران از طریق رودان در استان هرمزگان به «صحرای سهار» در عمان وارد می‌شود و بعد به شبکه داخلی گاز عمان متصل شود.

 

از سوی دیگر، بهمن ماه سال 92 با دستور بیژن زنگنه وزیر نفت یکی از پیمانکاران فراساحلی صنعت نفت مامور انجام مطالعات به منظور ساخت تاسیسات و خطوط لوله دریایی به منظور صادرات گاز ایران از بستر خلیج فارس به عمان شده بود.

 

در همین حال، بیژن زنگنه وزیر نفت یکی از مهمترین سیاست‌های ایران به منظور صادرات گاز به عمان را حضور در بازار خرده فروشی گاز عنوان کرده و تاکید کرده بود: با صادرات گاز به عمان امکان فروش گاز طبیعی ایران به سایر کشورهای منطقه و به ویژه کشورهای آسیایی فراهم می شود.

 

طرح صادرات گاز میدان کیش به عمان شامل یک خط لوله 200 کیلومتری است که بخش عمده‌ای از آن زیرآب خواهد بود. در فاز نخست پروژه گاز معادل یک میلیارد فوت مکعب و با توسعه فازهای بعدی به سه میلیارد فوت مکعب در روز قابل افزایش است.






تاریخ : دوشنبه 95/3/10 | 11:16 صبح | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()
   1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.