سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محققان در این تحقیق تاثیر غذا خوردن در ساعات نامناسب بر عملکرد شناختی و متابولیسم سلامت بدن را مورد بررسی قرار دادند.

 

دان لوح، محقق این تحقیق اظهار کرد: ما شواهد اولیه تاثیر خوردن منظم غذا در ساعات اشتباه روزانه را بر آموزش و حافظه یافتیم. بسیاری از افراد در ساعات مختلف کار کرده یا گرفتارند و وعده غذایی خود را به بعد موکول می‌کنند، اما آنها باید بدانند که این تغییر موجب اختلال در عملکرد مغز می‌شود.

 

در این تحقیق محققان نشان دادند، برخی رفتارها بیشتر از دیگر موارد تحت تاثیر قرار می‌گیرند. به طور مثال دانشمندان این تحقیق را بر روی توانایی موش‌ها برای شناخت اشیاء جدید آزمایش کردند. در این تحقیق مشخص شد حافظه درازمدت نیز به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

 

کریستوفر کولول یکی دیگر از محققان این پژوهش اظهار کرد: برنامه‌ریزی در جامعه امروزی منجر به انتخاب ساعت خوردن شده و ما باید بدانیم چگونگی این برنامه‌ریزی بر عملکرد شناختی ما تاثیر دارد.






تاریخ : شنبه 94/10/19 | 11:32 صبح | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی در جلسه چهارشنبه هیأت دولت، افزود: جهان اسلام و همه آزادیخواهان جهان و همچنین مردم و مسئولین ایران از این عمل دولت عربستان متأثر گشته و آن را محکوم کردند.

رییس‌ جمهور ایستادگی و نشان دادن چهره واقعی اسلام و ایران به جهانیان را از اهداف اصلی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: دولت یازدهم در این راه موفقیت‌های بسیار زیادی به دست آورده و چهره جمهوری اسلامی ایران در افکار عمومی، رسانه‌ها و مسئولین سیاسی در جهان ارتقاء پیدا کرده است تا جایی که قطعنامه (wave) در سازمان ملل متحد به اتفاق آراء تایید و ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم و خشونت شد.

رییس‌ جمهور بار دیگر حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در تهران و مشهد را حرکتی "غلط و غیرقانونی" دانست و از وزارتخانه های اطلاعات و کشور خواست با مأمورانی که احتمالا در بروز این حادثه قصور و کوتاهی داشته اند، قاطعانه برخورد و گزارش آن را به مردم اعلام کنند.

روحانی ادامه داد: افرادی که از روی نادانی و یا وابستگی به این اماکن حمله نمودند، مجرم هستند و از قوه قضائیه نیز تقاضا دارم قاطعانه و خارج از سیر طبیعی پرونده های قضایی این موضوع را بررسی نماید.

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اماکن و میهمانان دیپلماتیک از لحاظ قانونی و بین‌المللی دارای مصونیت هستند و حمله به این اماکن در کشور، خلاف شرع و قانون، حمله به آبروی نظام جمهوری اسلامی ایران و همانند حمله به خانه مردم است.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه چنین رفتارهایی هر چند در پی خطای یک کشور، منطبق بر میهمان نوازی و فرهنگ اسلامی و ملی ایرانیان نیست، اظهارداشت: حمله کنندگان به اماکن دیپلماتیک از فرهنگ اسلامی، ایرانی و قانون دور هستند.

هم اظهارات رییس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت را در ادامه می خوانید: 

*مذاکرات هسته‌ای با دقت، منطق و استدلال در برابر شش قدرت جهانی انجام شد و در آن خط قرمزهای کشور رعایت و در مواردی نیز حداکثرهای مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران تأیید و تأمین شد.

*همه جهانیان حل و فصل موفقیت‌آمیز مذاکرات هسته ای ایران را دستاوردی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌کنند. اما رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی، در کنار یک گروه افراطی در آمریکا از همان ابتدای مذاکرات ، تمام تلاش و توان خود را بکار بستند تا این توافق به نتیجه نرسد و بعد از توافق نیز در مراحل اجرای حقوقی و قانونی برجام مانع ایجاد کردند و تا امروز نیز به توطئه‌های خود ادامه می‌دهند اما به حول و قوه الهی دولت و ملت ایران به همه اهداف و موفقیت‌های خود دست خواهند یافت.

*رابطه خوب، تاریخی و دوستانه بین ملت‌های ایران و عربستان، برقرار است. با این حال متأسفانه دولت عربستان سعودی که دولت یک کشور اسلامی است، از مدت‌ها قبل تلاش کرده تا نزاع شیعه و سنی را مطرح و تشدید نماید و جلوه ایران‌هراسی را در افکار عمومی جهان بوجود آورد.

* حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از تروریسم منطقه‌ای و همچنین حملات هوایی و موشکی عربستان به مردم مظلوم یمن و مانع‌تراشی ها در راه پیروزی‌های دولت‌های عراق و سوریه در سال‌های گذشته، برای ایجاد فاصله بیشتر بین شیعه و سنی و تشنج‌زایی در منطقه است.

*هدف عربستان از قطع رابطه دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران و تشویق و فشار بر دیگر کشورها برای قطع رابطه با ایران، لطمه زدن به روند صلح، ثبات و امنیت منطقه است.

*جمهوری اسلامی ایران تمام برنامه‌های خود را بدون اعتنا به سنگ‌اندازی‌ها با قاطعیت ادامه خواهد داد و برجام به زودی عملیاتی و تحریم‌ها از پیش پای مردم ایران برداشته خواهد شد.

*ان‌شاء‌الله در سال آینده شرایط اقتصادی تغییر خواهد کرد و شاهد حرکت پرشتاب در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور خواهیم بود.

رنامه‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران با سابقه تمدنی و قدرتی بزرگ در منطقه با کارهای کودکانه تازه‌کارها در یک دولت تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. دولت جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری رابطه خوب و سازنده با همه کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی و همسایگان است.

 

*از دولت عربستان می‌خواهیم که خطاها و اشتباهات گذشته را جبران نموده و از این مسیر اشتباه و بی‌نتیجه دست بردارد. ثبات، امنیت، مبارزه واقعی با تروریسم ،دوستی و برادری با همه کشورهای منطقه خواست اصلی جمهوری اسلامی ایران است.






تاریخ : چهارشنبه 94/10/16 | 3:3 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

تایج این پروژه که نتیجه فعالیت پژوهشگران این تیم تحقیقاتی از دانشگاه های واندربیلت و UCSF آمریکا است، در نشست ASN Kidney Week 2015 ارائه شده است.

شوو روی، از محققان این پروژه گفت: تاکنون برای انجام این پروژه مبلغ 6 میلیون دلار حمایت مالی از برنامه زیست مهندسی و تصویربرداری زیستی آمریکا دریافت کرده ایم. 

وی بیان کرد: این کلیه مصنوعی می تواند جایگزین مناسبی برای دیالیز باشد؛ در حال حاضر بیش از 20 میلیون نفر در آمریکا از مشکل بیماری کلیوی رنج می برند و نیازمند درمان ویژه هستند. دولت آمریکا سالانه 20 میلیارد دلار هزینه برای مراقبت و سلامت این بیماران پرداخت می کند که این رقم 6 درصد کل هزینه های پزشکی این کشور است.

روی، افزود: قصد داریم تا آزمایش های بالینی را روی این کلیه مصنوعی انجام دهیم، کلیه ای که در طول یک دهه گذشته روی ساخت آن سرمایه گذاری کرده ایم؛ در این مسیر از کمک های سازمان غذا و داروی آمریکا و موسسه ملی سلامت استفاده شده است.

وی، که مدیر فنی پروژه مصنوعی در دانشگاه UCSF است، گفت: کلیه ای که برای ساخت آن از همکاری چند موسسه و دانشگاه مختلف استفاده شده و درحال حاضر آزمایش روی نمونه اولیه ساخته شده آن توسط محققان درحال انجام است، ابعادی درحد یک فنجان دارد و با شبیه سازی از کلیه انسان ساخته شده است.

روی، افزود: یکی از اجزای این کلیه مصنوعی، نانوالیاف سیلیکون است که موجب زدایش مواد سمی، نمک و دیگر مولکول ها می شود، در فرآیند ساخت این کلیه، از روش ها و تجهیزات رایج مورد استفاده در صنعت الکترونیک و نیمه هادی استفاده شده است.

این محقق اظهار کرد: این نانوالیاف سیلیکونی با استفاده از فشارخون کار می کند، بی نیاز از پمپ یا نیرومحرکه خارجی است و به گونه ای طراحی شده است که درون بدن قرار داده و به مثانه متصل می شود، این کلیه نزدیک کلیه اصلی بدن نصب می شود و نیاز به زدایش کلیه اصلی از بدن ندارد.






تاریخ : چهارشنبه 94/10/16 | 3:0 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع ائمه جمعه سراسر کشور با تأکید بر اینکه معمار بزرگ انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) با سه اقدام راهبردی، طراح نیروی مسلح شکست ناپذیر برای ایران اسلامی هستند گفت: تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیرویی مخلص و انقلابی در روزهای اولیه پیروزی انقلاب، تشکیل نیروی بی انتها و تمام نشدنی بسیج 9 ماه بعد از به ثمر رسیدن انقلاب و مسلح شدن این نیروها به تسلیحات بومی و غیر وابسته از ماه‌های نخست انقلاب و تداوم آن تا به امروز مجموعه این اقدامات راهبردی و تعیین کننده است.

 

وی افزود: به هم پیوستگی و تشکیل این مثلث راهبردی باعث مصونیت و بیمه دائمی انقلاب و ایران اسلامی نسبت به کید دشمنان گردیده است.

 

حاجی زاده با تأکید بر اینکه در تمامی بخشهای دفاعی از ایده تا محصول خودکفا هستیم گفت: کشوری که لازم بود روزی سیم خاردار وارد کند، امروز انواع موشک ، سیستم‌های ارتباطی، تجهیزات زیرسطحی، سامانه های راداری، سلاح‌های سبک، توپ و تانک را به صورت بومی در اختیار دارد؛ این اقدام بزرگی است که صورت گرفته است.

 

وی تحمیل تحریم‌های ظالمانه را در روند برنامه‌های دفاعی بی اثر خواند و گفت: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی همواره در معرض تحریمهای دشمنان قرار داشته ایم، اما در حوزه دفاعی و نظامی این تفاوت وجود دارد که از ابتدای انقلاب در واردات تسلیحات تحریم بودیم و در حال حاضر در زمینه صادرات دستاوردهای دفاعی بومی تحریم هستیم.

 

حاجی زاده با بیان اینکه در سالهای پس از جنگ تحمیلی با بهره‌گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) حتی لحظه ای را در ارتقای توان دفاعی از دست نداده ایم اظهار کرد: امروز با همت جوانان انقلابی، مومن و ولایتمدار ایران اسلامی در حوزه دفاعی قادر به تولید تمامی تجهیزات مورد نیاز کشور هستیم.

 

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان با اشاره به پیچیدگی های صنایع نظامی بر لزوم الگوپذیری سایر صنایع از این عرصه تاکید و تصریح کرد: تاکنون هر چه بدست آورده‌ایم محصول‌خودباوری، ایستادگی، مجاهدت و مقاومت بوده است که اگر بخواهیم در حوزه های غیرنظامی از جمله اقتصاد نیز به توفیقات اینچنینی دست یافته و خودکفا شویم می بایست از این الگو استفاده کنیم.






تاریخ : چهارشنبه 94/10/16 | 2:57 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

 در بحث منا که حادثه مستقیما به اتباع ایرانی مربوط می‌شد و احتمال بروز برخی مخاطرات علیه حجاج ایرانی باقی‌مانده در عربستان وجود داشت، ایشان در قامت فرمانده کل قوا به یک مرکز نظامی رفته و آنجا در سخنان خود تهدید کردند که «اندک بی‌احترامی به ده‌ها هزار نفر از حجاج ایرانی در مکه و مدینه و عمل نکردن به وظایف برای انتقال ابدان مطهر، عکس‌العمل سخت و خشن ایران را در پی خواهد داشت». چنین موضعی بلافاصله اثر خود را بخشید و به اذعان همگان، تاثیر بسزایی در تحولات روزهای بعد و همکاری طرف مقابل در این خصوص داشت. ضمن اینکه هیچ‌کس نبود منکر این حق ایران شود که در دفاع از اتباع خود، در صورت لزوم، از هر ابزار ممکنی استفاده کند و حتی دولت سعودی نیز واکنش جدی مخالفت‌آمیزی با این سخنان به نمایش نگذاشت.

 

اما در قضیه شهادت شیخ نمر، که یک عالم شیعه ولی فاقد رابطه تابعیت با ایران بود، مقام معظم رهبری در جلسه «درس خارج فقه» خود و در قامت یک مرجع دینی و علمی، ضمن تقبیح و نکوهش شدید این اقدام، عنوان کردند که در پاسخ این اقدام، گریبان سیاستمداران سعودی را دست «انتقام الهی» خواهد گرفت. تفاوت این دو رفتار و گفتار بسیار گویا، منطقی و حکمت‌آمیز است و باید به نحو مقتضی مورد توجه و دقت همگان قرار گیرد






تاریخ : چهارشنبه 94/10/16 | 2:56 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()
<   <<   6   7   8      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.