سفارش تبلیغ
صبا ویژن

محققان دانشگاه بوستون در مطالعه ای به بررسی بیش از 3200 فرد آمریکایی با میانگین سنی 59 سال که به مدت 12 سال تحت نظر بودند، پرداختند. در طول این مدت 188 نفر مبتلا به نارسایی قلبی شدند. منظور از نارسایی قلبی شرایطی است که در آن، قلب به قدر کافی برای تامین نیاز بدن، خون پمپاژ نمی کند.

 

طبق این مطالعه، افرادی که در «تست 7 توصیه سلامت در زندگی» توسط انجمن قلب آمریکا امتیاز بالایی کسب کرده بودند، کمتر در معرض خطر نارسایی قلبی قرار داشتند.

 

معیارهای ارزیابی این تست عبارت بودند از: کنترل فشار خون، کنترل کلسترول، کاهش قند خون، داشتن فعالیت بدنی، تغذیه خوب، کاهش وزن و ترک سیگار.

 

به ازای هر یک نمره بالاتر در این تست، افراد 23 درصد کمتر در معرض خطر بروز نارسایی قلبی قرار داشتند. به گفته محققان، در افرادی که در یک سوم میانی این فهرست قرار داشتند در مقایسه با افرادی که در یک سوم پایین قرار داشتند، این خطر تا حدود نصف کاهش می یابد، و افرادی که در یک سوم فوقانی قرار داشتند، کاهش این خطر به مراتب بیشتر بود.

 

«وانسا زانتاکیس»، استادیار داروسازی و بیواستاتیک از دانشگاه بوستون و سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگرچه اکثر مردم از اهمیت سبک زندگی سالم آگاه هستند، اما بسیاری طبق این توصیه عمل نمی کنند.»

 

وی در ادامه می افزاید: «رعایت این هفت توصیه برای داشتن یک سبک سالم در زندگی، نه تنها موجب کاهش احتمال بروز حمله قلبی و سکته می شود، بلکه از پیشرفت نارسایی قلبی در آینده نیز پیشگیری می کند.»






تاریخ : یکشنبه 94/10/6 | 2:58 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

ر اساس دستورالعمل‌های فعلی، تجویز داروی ضد فشار خون وقتی انجام می‌شود که فشار خون از میزان معینی بیشتر باشد.

در حال حاضر در بریتانیا این میزان بالای 140 روی 90 میلی‌متر جیوه برای کسانی است که عوامل خطر ساز آنها را تهدید می‌کند اما برای تمام افرادی که فشار خون 160 روی 100 دارند دارو تجویز می‌شود.

به این ترتیب برای فردی که سکته مغزی کرده اما فشار خونش کمتر از این میزان است داروی فشار خون تجویز نمی‌شود و فقط او را از این نظر تحت نظر قرار می‌دهند.

اما گروهی از محققان از کشورهای مختلف دنیا فکر می‌کنند باید تجویز داروی فشار خون برای افراد در معرض خطر زودتر شروع شود.

آنها بیش از صد تحقیق را که در مدت پنجاه سال روی بیش از ششصد هزار نفر انجام شده بررسی کرده‌اند و نتایج آن را در نشریه معتبر لنست منتشر کرده‌اند.

بر اساس این تحقیق، افرادی که فشار خون طبیعی دارند اما خطر فشار خون در آنها زیاد است، مثلا افراد سیگاری که کلسترول بالا دارند یا در افراد بالای 65 سال که دیابت دارند، بیشترین نفع را از تجویز داروی ضد فشار خون می‌برند و خطر بیماری قلبی و سکته مغزی در آنها پایین می آید.

 

نویسندگان این تحقیق می‌گویند داروی ضد فشار خون حتی می‌تواند فشار خون این افراد را حتی از میزان مورد نظر پزشکان هم پایین‌تر بیاورد.

از این رو آنها به این نتیجه رسیده‌اند که پزشکان باید خطراتی که سلامت فرد را تهدید می‌کنند در نظر بگیرند نه دستور‌العمل‌های خشک و در مواردی دلبخواهی را.

نویسندگان این تحقیق می‌گویند افراد بسیاری از پایین آوردن فشار خون نفع می‌برند چه این کار با تغییر سبک زندگی انجام شود چه با داروی ضد فشار خون.

با این حال آنها توصیه نکرده‌اند که داروی ضد فشار خون برای همه این افراد تجویز شود و در نظر گرفتن عوارض جانبی و سنجیدن نفع و ضرر را مهم دانسته‌اند.

اما متخصصان دیگر معتقدند که تغییر سبک زندگی باید در الویت قرار داشته باشد نه تجویز دارو.

پروفسور لیام اسمیت از دانشکده بهداشت و طب حاره‌ای لندن نتایج این تحقیق را مهم دانسته اما می‌گوید باید در نظر داشت که همه افراد نمی‌توانند کاهش فشار خون را بخوبی تحمل کنند و باید منافع دارو در کنار مضرات و عوارض جانبی آن سنجیده شود.

دکتر تیم چیکو از دانشگاه شفیلد نیز می‌گوید: "ما همه می‌توانیم فشار خونمان را پایین بیاوریم و این کار را بشکلی موثر و ارزان هم انجام دهیم؛ با تغذیه سالم، ورزش و تحرک بیشتر و حفظ وزن مناسب."






تاریخ : یکشنبه 94/10/6 | 2:56 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

یکی از واقعیتهای آزاردهنده زندگی، از دست دادن دندان است و از آنجایی که انسان‌ها تنها دو بار دندان در می‌آورند، با از دست دادن دندان اصلی تنها می‌توان با چیزی مثال سرامیک یا فلز آن را جایگزین کرد.

 

راه حل طبیعی‌تری که موضوع تحقیق دانشمندان مرکز زیست‌شناسی رشد ریکن و دانشگاه پزشکی و دندانپزشکی توکیو بوده، پرورش چندین دندان کاربردی و کاشت آن‌ها در دهان موش است.

 

تولید دندان در انسان یک فرآیند پیچیده بوده که به جوانه دندان نیاز دارد. این جوانه شامل جرمی از سلول‌هاست که اوایل زندگی از اکتودرم و اکتومزانشیم در فک شکل می‌گیرند. در مراحل اولیه، این جوانه‌ها دارای ساختار نسبتا ساده‌ای بوده و محققان از این ایده استفاده کردند که یک جوانه را تقسیم کرده و چندین دندان جدید را از آن در آزمایشگاه پرورش دهند.

 

محققان دیده بودند که رشد دندان به تعامل موج مانند ژن کدگذاری فعالساز پروتئین Lef1 و مهارکننده Ectodin بستگی دارد. آن‌ها نتیجه گرفتند که اگر منتظر وقت خاصی در فرآیند رشد 14.5 روزه بمانند، می‌توانند از مقداری نخ نایلون برای تقسیم جوانه به دو قسمت بهره ببرند. اگر این کار بدرستی انجام می‌شود، مرکز سیگنالدهی کنترل کننده رشد دندان در هر دو جوانه تولید می‌شد و هر دو می‌توانستند به یک دندان کامل تبدیل شوند.

 

محققان با تقسیم موفق جوانه و پرورش به شکل دندان،‌ آن‌ها را در سوراخهای ایجاد شده در فک یک موش پیوند زدند که با موفقیت رشد کردند و به دندان‌هایی با قابلیت حس کردن و جویدن تبدیل شدند. البته آن‌ها نصف یک دندان واقعی بوده و تقریبا نصف تاج داشتند.






تاریخ : چهارشنبه 94/10/2 | 10:27 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

ژای هوالی، مدیر بخش قرنیه موسسه چشم شاندونگ اظهار کرد: بینایی بیمار پس از دوره نقاهت سه ماهه بتدریج بهبود یافت که به معنی موفق بودن پیوند است.

 

وانگ شین‌یی 60 ساله به زخم جدی قرنیه مبتلا بود و تنها می‌توانست اجسام متحرک را در فاصله 10 سانتیمتری مشاهده کند.

 

فرزند وانگ گفت: پزشکان در ابتدا به من گفته بودند که به دلیل نبود قرنیه اهدایی کافی ممکن است پدرم بینایی یک چشمش را از دست بدهد.

 

این پیوند از یک قرنیه زیست‌مهندسی شده موسوم به Acornea استفاده کرده که نخستین محصول این چنینی است که توسط سازمان غذا و داروی چین در ماه آوریل معتبر شناخته شده است.

 

ژای گفت: با قرنیه خوک به عنوان ماده اصلی، محصول، عاری از سلول، پروتئین‌های هیبریدی و سایر آنتی‌ژن‌ها می‌شود. این محصول یک ساختار کلاژن طبیعی را با زیست‌سازگاری و ایمنی زیستی قابل توجهی حفظ می‌کند.

 

بیماری‌های قرنیه یکی از بزرگترین دلایل نابینایی در چین است و سالانه 100 هزار نفر به مبتلایان افزوده می‌شود اما تنها حدود 5000 نفر سالانه موفق به دریافت پیوند قرنیه می‌شوند.

 

بیمارستان تانگرن پکن و بیمارستان ووهان شی‌هه و چند بیمارستان دیگر از سال 2010 کارآزمایی‌های بالینی Acornea را انجام می‌دهند و نرخ موفقیت 94.44 درصد را که مشابه نتایج مشاهده شده در قرنیه اهدایی انسان است، نشان داده‌اند.






تاریخ : چهارشنبه 94/10/2 | 10:25 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

سیاست > نظامی - سپاه نیوز نوشت:رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات یک واجب انقلابی و هر رأی در انتخابات یک گلوله به دشمنان انقلاب اسلامی است.

 سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح پیرامون انتخابات و خواسته‌های مردم، گفت: امروز حساسیت‌های شهیدان در دفاع مقدس و در صحنه‌های مختلف دفاع از اسلام ناب و انقلاب بایستی توسط مردم در رأی دادن مورد توجه باشد و سفارشات حضرت امام(ره) و حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) درباره شاخص‌های کاندیداهای مطلوب انقلاب اسلامی، سرمشق مردم در رأی دادن قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه "با وجود این شاخص‌ها، توجه به شاخص‌های ویژه امروز و شرایط حساس پسابرجام و پسا توافق، نیز لازم است"، افزود: امروز خواسته اکثریت جامعه بلکه عموم مردم بهبود معیشت بوده و رواج کسب و کار از اهم مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد، لذا برای مجلس آینده نمایندگانی لازم است که در این شرایط توان به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصاد و بهبود فضای کسب و کار را داشته باشند و بتوانند نیازهای معیشتی مردم را با اقدامات کارآمد خود برطرف کنند و کشور را از شرایط رکود بیرون آورند.

 

سرلشکر فیروزآبادی خاطرنشان کرد: بدیهی است نمایندگان مجلس ضمن اینکه قانون‌گذارند و باید قوانین مناسب برای این شرایط را ارائه کنند، بایستی در درک این شرایط به وزرایی کاردان و شایسته برای شکستن زنجیرهای تحریم در شرایط رکود نگاه داشته باشند.

 

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: توجه همگان را به این مهم جلب می‌کنیم که این شاخص‌های به گونه فراجناحی، فراحزبی و خارج از منازعات سیاسی بایستی مورد نظر قرار گیرد. زیرا امروز تنها گرایشات سیاسی بدون کارآمدی، حلال مشکلات نیست.






تاریخ : چهارشنبه 94/10/2 | 10:20 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()
<   <<   6   7   8      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.