سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیاست > نظامی - میزان نوشت: فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران، حمله و به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران را کاری کاملاً سازماندهی شده توصیف و تأکید کرد که این کار توسط نیروهای مؤمن و حزب‌اللهی صورت نگرفته است.

سردار محسن کاظمینی با اشاره به اینکه «حمله و به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران کار بسیار غلط و اشتباهی بود و به هیچ روی نمی‌شود این کار زشت را توجیه کرد»، اضافه کرد: «اطمینان داریم که این کار توسط نیروهای مؤمن و حزب‌اللهی صورت نگرفته و این اقدام کاملاً سازماندهی شده بود.» 

 

در همین حال، سایت «عصر ایران» در مطلبی نوشت: «حمله به سفارت عربستان، آن طور که برخی می‌خواهند القا کنند، یک اقدام خودجوش مردمی نبوده است؛ حرکتی کاملاً حساب شده و با طرح‌ریزی قبلی بود» این سایت هدف از حمله را خارج کردن سعودی‌ها از زیر ضرب فشار ایران و جهان بابت اعدام شیخ نمر دانسته و افزوده است: «خبرنگاران عصر ایران که برای تهیه گزارش به محل سفارتخانه رفته بودند، گزارش کرده‌اند که در اطراف محل، خودروهای شخصی متعددی با پلاک‌های قم و کرج را دیده‌اند که مهاجمان را به آنجا رسانده بودند.»






تاریخ : سه شنبه 94/10/15 | 10:39 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

ا تغییر فصل پوست به اصلاح دچار استرس می شود. خشکی پوست و مو، ترک پوست، احساس خارش، پوسته پوسته شدن واحساس زبری در پوست و گاهی ریزش مو، از مهمترین عوارض فصل سرما است. خشکی پوست یکی از مهمترین دلایل چروک پوست است. اثرات این عارضه در افرادی که به طور کلی پوست خشکی دارند یا زنان یائسه، بیشتر است. درمان خشکی پوست و مو چند راهکار ساده دارد که در این گزارش به برخی از آنان اشاره شده است.

 

 

از کرم مرطوب کننده زیاد استفاده کنید

ساده ترین راه برای حل خشکی پوست، استفاده مداوم از کرم های مرطوب کننده و روغن های گیاهی، روی سطح بدن است. برخی از افراد احساس خوبی در مورد استفاده از کِرِم ندارند و از اینکه یک لایه روی پوست قرار بگیرد ناراضی هستند. به این افراد توصیه می شود که از کرم های مرطوب کننده سبک استفاده کنند تا مانع از دست دادن آب پوست شود. روغن های گیاهی مانند روغن بادام، زیتون و نارگیل نیز گزینه مناسبی برای حفظ آب پوست است.

 

از دستکش و کلاه استفاده کنید

لازمست در زمستان برای جلوگیری از اینکه پوست درمعرض سرمای شدید قرار گیرد، از دستکش و کلاه استفاده شود و صورت تا حد امکان توسط یک شال گردن محافظت شود.

 

مدت زمان استحمام را کوتاه کنید

استفاده از آب داغ برای استحمام در زمستان توصیه نشده است؛ چرا که چربی پوست را از بین می برد. بنابراین بهتر است به استحمام کوتاه با آب ولرم بسنده کنید و از شامپو و صابون مخصوص کودکان استفاده کنید.

 

از لوسیون شیر استفاد کنید

پنبه را به شیر آغشته کنید و روی پوست خود بکشید و پس از پنج دقیقه بشورید. این کار را روزی چند بار تکرار کنید.

-روزی هشت لیوان آب بنوشید

-کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

-ازغذاهای آماده و سرخ کرده پرهیز کنید

-مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید

-مصرف آب میوه طبیعی فراموش نشود

-از لباس های پنبه ای استفاده کنید

-از استرس دوری کنید

-پیاده روی را فراموش نکنید

-سیگار نکشید 

-خواب کافی داشته باشید

-مصرف شیرینی جات را کاهش دهید

-غذای شور نخورید

 چند درمان طبیعی برای رفع خشکی مو

تخم مرغ

تخم مرغ را با روغن زیتون یا روغن بادام و عسل ترکیب کنید و به مدت 30 تا 45 دقیقه روی مو قرار دهید و سپس بشویید. استفاده از ترکیب موز له شده، آب پرتقال و تخم مرغ و قرار دادن آن به مدت 30 دقیقه روی مو نیز خشکی مو را برطرف می کند.

روغن کرچک

ترکیب روغن کرچک با خردل و روغن زیتون و ماساژ مو و پوست سر با این ترکیب به مدت 30 دقیقه، یک راهکار مناسب برای جلوگیری از خشکی مو و پوست سر است.

خامه

ترکیب خامه با شیر و قرار دادن آن به مدت 15 دقیقه روی سر راهکار مناسبی برای جلوگیری از خشکی مو است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل در مورد خشکی مو معجزه می کند. بهتر است موها را شب با روغن ماساژ دهید و یک کلاه پلاستیکی روی آن قرار دهید و بخوابید و صبح موها را شستشو دهید و معجزه آن را ببینید.

 پودر کاکائو

ماسکی از ترکیب پودر کاکائو، عسل، سرکه سیب و ماست تهیه کنید و به مدت 30 دقیقه روی مو قرار دهید.

-از سشوار استفاده نکنید

-موها را محکم نبندید

-از شانه های پلاستیکی استفاده نکنید

-موها را زیاد شامپو نزنید

-از بالشت ابریشمی استفاده کنید

-مصرف گردو، ماهی سالمون، تخم مرغ، اسفناج و عدس را فراموش نکنید






تاریخ : سه شنبه 94/10/15 | 1:52 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، مسئله «اتحاد اقوام» در افغانستان را مهمترین راه علاج مشکلات این کشور خواندند و با اشاره به سوابق و ظرفیتهای فراوان همکاری ایران و افغانستان خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران «امنیت، آرامش و پیشرفت افغانستان» را «امنیت و پیشرفت» خود می‌داند.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تحسین ابتکار تشکیل دولت وحدت ملی و اظهار امیدواری در خصوص حل مشکلات افغانستان افزودند: ان‌شاءالله دولت وحدت ملی شکل حقیقی و واقعی پیدا کند، زیرا راه علاج مشکلات افغانستان، ایجاد وحدت واقعی در میان اقوام و مسئولان است.

 

رهبر انقلاب با اشاره به سابقه همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی و اقوام مختلف افغانستان گفتند: ما از قدیم مردم افغانستان را به عنوان مردمی صبور، قانع، سخت‌کوش و دیندار و برخوردار از ذوق ادبی می‌شناسیم اما اختلافات اقوام و زمینه‌های دوگانگی، هر ملتی را ضعیف می‌کند.

 

ایشان با یادآوری حمایتهای ایران از ملت افغانستان از جمله مخالفت منحصر به‌فرد جمهوری اسلامی با اشغالگری شوروی و حمایت از مجاهدان افغانستانی، افزودند: جمهوری اسلامی اکنون نیز در کنار افغانستان و میزبان حدود 3 میلیون نفر از اتباع آن است.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای حضور 16 هزار دانشجو و فارغ التحصیل افغانستانی در ایران را فرصتی ارزشمند برای افغانستان برشمردند و خاطرنشان کردند: دولت افغانستان باید با تعیین مشوقهایی، این دانش آموختگان را برای بازگشت و خدمت به کشورشان ترغیب کند

رهبر انقلاب، با اشاره به ظرفیتها و امکانات فراوان ایران در بخشهای علمی، فنی و اقتصادی، و همچنین وجود منابع طبیعی و انسانی غنی در افغانستان افزودند: افزایش سطح همکاریها به نفع هر دو طرف است و باید با صمیمیت و همکاری، برخی اختلافات نظیر مسئله آبهای مرزی حل شود.

 

ایشان با انتقاد از سیاست منزوی کردن مجاهدین افغانستان در سالهای گذشته تأکید کردند: منزوی کردن مجاهدین با عناوینی نظیر «جنگ‌سالاران» سیاست غلطی است و در کشوری که در معرض تهاجم نظامی و فتنه‌ای فراگیر قرار دارد خود مردم باید با روحیه مجاهدت آماده دفاع از کشورشان باشند.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای، قدرت نداشتن در دفاع از خود را زمینه‌ساز ورود و دخالت بیگانگان خواندند و افزودند: دیدیم که امریکاییها در افغانستان چقدر انسانها را کشتند و ضررهای زیادی وارد کردند و هنوز نیز دست بر نمی‌دارند.

 

رهبر انقلاب با تحسین روحیه مقاومت مردم افغانستان در مقابل اشغالگری و تجاوزات «انگلیس، شوروی و در سالهای اخیر امریکا»، گفتند: روحیه مقاومت و دینداری در مردم افغانستان بسیار عمیق و در تاریخ معروف است که هیچ اشغالگری نتوانسته در افغانستان دوام بیاورد.

 

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای «عبدالله عبدالله» رییس اجرایی دولت افغانستان با تشکر از حمایتهای ایران از دولت و ملت افغانستان، گفت: تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان نسخه خوبی بود و از مشکلات زیادی جلوگیری کرد.

 

رییس اجرایی دولت افغانستان، مشکل اصلی این کشور را ناامنی و وجود گروههای تروریستی خواند و گفت: تلاش می‌کنیم با توکل به خداوند، وحدت و حمایتهای مردم و همچنین با همکاری و حمایت برادران و دوستان ایرانی که از دوران جهاد و مقاومت تاکنون همچنان ادامه داشته است، مشکلات را رفع و عدالت را در تمام بخشها تأمین کنیم.

 

آقای عبدالله با قدردانی از حمایتهای رهبر معظم انقلاب از ملت افغانستان و همچنین دستور اخیر ایشان برای تحصیل دانش آموزان افغانستانی، افزود: این حمایتهای ارزشمند جایگاه خاص و برجسته‌ای از ایران در میان ملت و دولت افغانستان ایجاد کرده است.

 

وی افزود: زمینه‌های خوبی برای همکاری ایران و افغانستان وجود دارد که در مذاکرات با مقامات ایرانی تلاش می‌کنیم راههای افزایش همکاری‌ها را بررسی و دنبال کنیم.






تاریخ : سه شنبه 94/10/15 | 1:41 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سردار سرلشگر رحیم صفوی، در پی فقدان مرحوم سرهنگ جانباز حاج سید مرتضی صفوی برادر سرلشگر صفوی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، طی پیامی درگذشت آن مرحوم را به سرلشگر صفوی و سایر بازماندگان تسلیت گفتند.

 

متن پیام به شرح زیر است؛

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

 

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دام توفیقه

 

درگذشت اخوی مکرم را به جنابعالی و سایر بازماندگان محترم تسلیت می‌گویم و برای ایشان رحمت و رضوان الهی را به پاس افتخار جانبازی‌اش در راه خدا، مسالت می‌نمایم.






تاریخ : سه شنبه 94/10/15 | 1:33 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که 80 درصد مرگ و میر زودرس ناشی از آلودگی هوا، به دلیل بیماری های عروق کرونر قلب و سکته مغزی، 14 درصد این مرگ ها به خاطر بیماری های مزمن انسداد ریه و عفونت های حاد تنفسی و شش درصد مابقی نیز ناشی از سرطان ریه است. 

آلودگی هوا در فصول سرد به دلیل پدیده وارونگی تشدید می شود که در این شرایط سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران، قشر آسیب پذیر تر محسوب می شوند.

 

میوه و سبزیجات تازه

میوه و سبزیجات تازه ، دسته‌ای مهم از مواد غذایی محسوب می‌شوند که حتما باید در هنگام آلودگی هوا مورد استفاده قرار گیرند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه و سبزیجات نقش حیاتی در سلامت ریه ها دارند. محققان بیمارستان جرج لندن در مطالعه‌ای دریافته‌اند که سیب در میان انواع میوه ها بیشترین تاثیر را بر دستگاه تنفسی داشته و در بهبود فعالیت این ارگان تاثیرگذار است.

مصرف نارنگی ، پرتغال ، انار ، سبزیجاتی از قبیل سیر ، پیاز ، کلم بروکلی و سایر کلم ها ، گوجه فرنگی و کاهو نیز توصیه میشود.

 

روی

روی از آن دسته مواد مغذی است که در هوای آلوده موجب کاهش جذب فلزات سنگین شده و از این طریق میزان این ترکیبات زیانبار را در بدن به حداقل می رساند . از این رو ، متخصصان تغذیه مصرف غذاهایی که این ماده مغذی را در حد بالایی دارند بسیار توصیه می‌کنند. این موادغذایی شامل انواع فراورده‌های دریایی، نخود سبز، عدس و جوانه گندم هستند.

منیزیم

منیزیم نیز به دلیل خواص کاهندگی جذب کادمیوم در روزهایی که هوا آلوده است، بسیار کمک‌کننده می باشد و به این دلیل مصرف انواع سبزیجات با رنگ سبز تیره که از این ماده مغذی غنی هستند بسیار توصیه می شود. بهتر است این گروه از مواد غذایی را به صورت تازه و خام مصرف نمود.

ماهی

مطالعه‌ای که در دانشگاه کمبریج انگلستان به انجام رسیده نشان می‌دهد که سطح اسیدهای چرب ضروری در افرادی که به بیماری‌های ریوی مبتلا هستند، بسیار پایین است. محققان در این مطالعه دریافته‌اند که مصرف منظم ماهی‌های روغنی نظیر ماهی آزاد و سالمون می‌تواند در تقویت و بهبود فعالیت دستگاه تنفسی موثر واقع شود. مصرف متعادل این گروه از مواد غذایی می‌تواند به خوبی موجب کاهش ریسک ابتلا به بیماری های ریوی به خصوص در افرادی شود که در محیطی با هوای آلوده زندگی می کنند.

به این ترتیب مصرف ماهی‌های روغنی که سرشار از اسیدهای چرب امگا3 هستند می تواند در کاهش تنگی نفس و اثرات زیان بار ترکیبات التهاب آور مفید باشد.

شیر و لبنیات

در شرایط الودگی هوا برای کاهش صدمات به دستگاه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش ناشی از این آلودگی ، باید مصرف شیر و لبنیات را به 2 دلیل افزایش داد :

اولا شیر و لبنیات به دلیل دارا بودن فسفر، منیزم و کلسیم به صورت رقابتی مانع از جذب عناصر فلزی موجود در آلودگی هوا میگردند. ثانیا پروتئین لبنیات می توانند در دستگاه گوارش با برخی عناصر فلزی ناشی از آلودگی هوا که از طریق تنفس وارد بدن میشوند ترکیب شده و به دفع آنها از بدن کمک کند.

برخی از نوشیدنیها مانند چای و قهوه نیز به دلیل داشتن ترکیبات فلاونوییدی می توانند توان دفاعی بدن را در برابر عوامل اکسیدکننده بیشتر کنند.

 

روغن زیتون 

روغن زیتون اثرات مضر آلودگی هوا را دفع می کند. ذرات معلق موجود در هوا باعث گرفتگی عروق و آترواسکلروز زودرس می شود. عارضه آترواسکلروز بر اثر رسوب پلاک از مواد چربی در دیواره درونی رگ های خونی بوجود می آید. 

روغن زیتون منبع غنی امگا 9 است و مصرف آن باعث افزایش فعال کننده پلاسمینوژن بافتی می شود. فعال کننده پلاسمینوژن بافتی آنزیمی است که توسط سلول های دیواره داخلی شریان ها ترشح می شود و مهمترین وظیفه آن شکسته شدن لخته خون ایجاد شده در رگ هاست. وجود لخته در رگ های خونی باعث اختلال در گردش خون می شود. 

روغن زیتون حاوی دو آنتی اکسیدان قوی هیدروکسی و اولئوروپین است که در رقیق شدن خون و جلوگیری از لخته موثر هستند. به علاوه روغن زیتون باعث انتشار اکسید نیتریک در داخل عروق و شل شدن دیواره شریان ها و بهبود گردش خون می شود. مصرف روزانه این ماده غذایی ارزشمند توصیه شده است.

 

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان 

آنتی اکسیدان به ترکیباتی گفته می شود که از سلول در مقابل صدمات جلوگیری کند. این ترکیبات می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند.

آنتی اکسیدان های اصلی عبارتند از : 

-لوتئین : این گروه آنتی اکسیدان در انواع کلم (کلم بروکلی، گل کلم و برگ کلم)، انواع میوه ها، سبزیجات نشاسته ای (ذرت، نخود فرنگی) تخم مرغ و سبزیجات برگ دار وجود دارد. 

-سلنیوم : یک ماده معدنی موجود در غذاهای گیاهی، تخم مرغ، مرغ، گوشت قرمز، حبوبات و ماهی است. 

-کاروتنوئیدها : رنگدانه هایی است که باعث رنگ زرد و نارنجی میوه هایی از قبیل هویج، خربزه و سیب زمینی می شود. 

-لیکوپن : یک ماده شیمیایی موجود در میوه و سبزیجات قرمز از جمله گوجه فرنگی و هندوانه است. 

-ویتامین A : در هویج، سیب زمینی، سبزیجات برگ دار تیره رنگ و زردآلو به وفور وجود دارد. 

-ویتامین C : در مرکبات، سیب زمینی، آناناس، کلم بروکلی، اسفناج و انواع توت وجود دارد. 

-ویتامین E : آجیل، کره بادام زمینی، جوانه گندم، اسفناج، سویا، ماهی، آوکادو و روغن گیاهی حاوی این ویتامین هستندشیر و لبنیات

در شرایط الودگی هوا برای کاهش صدمات به دستگاه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش ناشی از این آلودگی ، باید مصرف شیر و لبنیات را به 2 دلیل افزایش داد :

اولا شیر و لبنیات به دلیل دارا بودن فسفر، منیزم و کلسیم به صورت رقابتی مانع از جذب عناصر فلزی موجود در آلودگی هوا میگردند. ثانیا پروتئین لبنیات می توانند در دستگاه گوارش با برخی عناصر فلزی ناشی از آلودگی هوا که از طریق تنفس وارد بدن میشوند ترکیب شده و به دفع آنها از بدن کمک کند.

برخی از نوشیدنیها مانند چای و قهوه نیز به دلیل داشتن ترکیبات فلاونوییدی می توانند توان دفاعی بدن را در برابر عوامل اکسیدکننده بیشتر کنند.

 

روغن زیتون 

روغن زیتون اثرات مضر آلودگی هوا را دفع می کند. ذرات معلق موجود در هوا باعث گرفتگی عروق و آترواسکلروز زودرس می شود. عارضه آترواسکلروز بر اثر رسوب پلاک از مواد چربی در دیواره درونی رگ های خونی بوجود می آید. 

روغن زیتون منبع غنی امگا 9 است و مصرف آن باعث افزایش فعال کننده پلاسمینوژن بافتی می شود. فعال کننده پلاسمینوژن بافتی آنزیمی است که توسط سلول های دیواره داخلی شریان ها ترشح می شود و مهمترین وظیفه آن شکسته شدن لخته خون ایجاد شده در رگ هاست. وجود لخته در رگ های خونی باعث اختلال در گردش خون می شود. 

روغن زیتون حاوی دو آنتی اکسیدان قوی هیدروکسی و اولئوروپین است که در رقیق شدن خون و جلوگیری از لخته موثر هستند. به علاوه روغن زیتون باعث انتشار اکسید نیتریک در داخل عروق و شل شدن دیواره شریان ها و بهبود گردش خون می شود. مصرف روزانه این ماده غذایی ارزشمند توصیه شده است.

 

مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان 

آنتی اکسیدان به ترکیباتی گفته می شود که از سلول در مقابل صدمات جلوگیری کند. این ترکیبات می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند.

آنتی اکسیدان های اصلی عبارتند از : 

-لوتئین : این گروه آنتی اکسیدان در انواع کلم (کلم بروکلی، گل کلم و برگ کلم)، انواع میوه ها، سبزیجات نشاسته ای (ذرت، نخود فرنگی) تخم مرغ و سبزیجات برگ دار وجود دارد. 

-سلنیوم : یک ماده معدنی موجود در غذاهای گیاهی، تخم مرغ، مرغ، گوشت قرمز، حبوبات و ماهی است. 

-کاروتنوئیدها : رنگدانه هایی است که باعث رنگ زرد و نارنجی میوه هایی از قبیل هویج، خربزه و سیب زمینی می شود. 

-لیکوپن : یک ماده شیمیایی موجود در میوه و سبزیجات قرمز از جمله گوجه فرنگی و هندوانه است. 

-ویتامین A : در هویج، سیب زمینی، سبزیجات برگ دار تیره رنگ و زردآلو به وفور وجود دارد. 

-ویتامین C : در مرکبات، سیب زمینی، آناناس، کلم بروکلی، اسفناج و انواع توت وجود دارد. 

-ویتامین E : آجیل، کره بادام زمینی، جوانه گندم، اسفناج، سویا، ماهی، آوکادو و روغن گیاهی حاوی این ویتامین هستند

گوجه فرنگی، انواع توت ها، فلفل، هویج، اسفناج، زردچوبه، زنجبیل، بذر کتان، انواع آجیل و غلات سبوس دار نیز دارای خواص ضد التهابی هستند.

 

 آووکادو، اسفناج و مواد غذایی حاوی ویتامین E 

تحقیقات انجام شده توسط کالج کینگ لندن و دانشگاه ناتینگهام نشان می دهد که آووکادو، اسفناج و مواد غذایی حاوی ویتامین E مانع از آسیب ناشی از آلودگی هوا به ریه می شوند و مصرف روزانه این مواد توصیه شده است.

 

کلم بروکلی 

مطالعات محققان دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد که کلم بروکلی و جوانه آن ذرات معلق و ازن هوا را دفع می کند، علاوه بر این حاوی یک ترکیب به نام سولفورافان است که خاصیت ضد سرطانی دارد. 

متخصصان مصرف مکرر و به وفور این اقلام غذایی را به علاوه خودداری از تردد های غیر ضروری در خارج از منزل در روزهای آلوده به شهروندان توصیه می کنند.






تاریخ : یکشنبه 94/10/6 | 3:4 عصر | نویسنده : رحیم313 | نظرات ()
<   <<   6   7   8      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.